PODSTAWA PRAWNA:
Art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
WYMAGANE DOKUMENTY:
- dowód osobisty osoby zmarłej
- aktualny paszport
- karta zgonu wydana przez placówkę służby zdrowia
- książeczka wojskowa (w przypadku mężczyzn do 50-tego roku życia)
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osobiście w Urzędzie Gminy (pokój 104) lub przez zakład pogrzebowy (z upoważnieniem do zgłoszenia zgonu).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Na poczekaniu
OPŁATY:
Brak
UWAGI:
- zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia zgonu, w przypadku choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin,
- zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu,
- zgłaszając zgon należy podać: nazwisko rodowe matki osoby zmarłej, imię i nazwisko rodowe współmałżonka, datę i m-ce zawarcia związku małżeńskiego