Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

Zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów 

PODSTAWA PRAWNA: 


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Referat Ochrony Środowiska


WYMAGANE DOKUMENTY: 

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa (do pobrania poniżej) wraz z załącznikiem (mapka / rysunek)


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wniosek złożyć można w sposób tradycyjny, tj. osobiście w Urzędzie Gminy lub pocztą. Wniosek można złożyć też poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą albo platformę ePUAP


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zezwolenie albo decyzję odmowną dostaniesz:

  • do 30 dni kalendarzowych od złożenia wniosku – jeśli twoja sprawa jest prosta,
  • do 60 dni kalendarzowych od złożenie wniosku – jeśli twoja sprawa jest szczególnie skomplikowana.


OPŁATY:

Informację, ile wynosi opłata, znajdziesz w zezwoleniu. W niektórych sytuacjach możesz być jednak zwolniony z opłaty.

Sprawdź aktualne stawki opłat.

Opłata może być też odroczona, a nawet umorzona – jeżeli zezwolenie będzie przewidywało wykonanie nasadzeń zastępczych.


UWAGI:

  • wycinka wymaga uzyskania dodatkowego zezwolenia jeśli drzewo/krzew, które chcesz wyciąć jest siedliskiem chronionych gatunków zwierząt, roślin czy grzybów; jest pomnikiem przyrody lub rośnie na obszarze chronionym,
  • więcej na temat wycinki przeczytasz na stronie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska:

Pozostałe aktualności: