PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Spraw Obywatelskich - stanowisko ds. ewidencji ludności
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniony formularz Zgłoszenie pobytu stałego, odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka (do pobrania poniżej),
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport (do wglądu),
- dokument, który potwierdza Twój tytuł prawny do lokalu, tj. umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej, wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (do wglądu),
- dokument, który potwierdza tytuł prawny do lokalu właściciela lub innego podmiotu (w przypadku, gdy nie jesteś właścicielem lokalu) - (do wglądu),
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika.
Uwaga - w przypadku składania formularza w formie elektronicznej, należy dołączyć do niego dokument elektroniczny potwierdzający
Twój tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania -
odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu. Jeśli nie jesteś właścicielem
lokalu, do formularza należy dołączyć dokument elektroniczny zawierający
oświadczenie właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do
lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający Jego
tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności ich uzyskania -
odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osobiście w Urzędzie Gminy (pokój 105) lub przez pełnomocnika.
Formularz można też złożyć w formie dokumentu elektronicznego przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach
określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ePUAP).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Od ręki, również wydanie zaświadczenia.
- W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania administracyjnego - od 1 do 2 miesięcy.
OPŁATY:
Wydanie każdego kolejnego zaświadczenia, gdy na przykład zgubisz zaświadczenie wydane przy zameldowaniu – 17 zł.
UWAGI:
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego
najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce
pobytu czasowego.