Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

UTRATA LUB USZKODZENIE DOWODU OSOBISTEGO


PODSTAWA PRAWNA: 


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Referat Spraw Obywatelskich - stanowisko ds. dowodów osobistych 


KIEDY NALEŻY ZGŁOSIĆ:

Kiedy zgubiłeś swój dowód osobisty, został on skradziony lub uszkodzony, w stopniu utrudniającym ustalenie tożsamości,

Jeżeli twój dowód osobisty został ukradziony, wystarczy, że zgłosisz to na policji. Nie musisz wtedy zgłaszać utraty dokumentu w urzędzie gminy. Dowód zostanie unieważniony z dniem zgłoszenia policji.


WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wypełniony formularz Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (do pobrania poniżej),
  • uszkodzony dowód osobisty – tylko w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego,
  • inny dokument tożsamości, na przykład paszport – jeśli go masz,
  • pełnomocnictwo szczególne - w przypadku działania przez pełnomocnika.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Formularz składa się osobiście w Urzędzie Gminy (pokój 106) lub poprzez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.

Utratę lub uszkodzenie dowodu można też zgłosić w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ePUAP).

Jeśli przebywasz za granicą formularz złóż osobiście, pocztą lub za pomocą faksu w najbliższym polskim konsulacie.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urzędnik od razu unieważni twój dowód osobisty.
Dostaniesz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu osobistego, które będzie ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące


OPŁATY:

Brak opłat.


UWAGI:

Jeżeli twój dowód zaginął albo ktoś ci go ukradł – zgłoś to w swoim banku. Dzięki temu zadbasz o swoje bezpieczeństwo i ochronisz się przed oszustami. Bank przekaże informację o utracie dowodu innym bankom, operatorom komórkowym i wielu różnym firmom.

Pozostałe aktualności: