04-02-2025
komisje rady gminy
Komisja Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych
Skład Komisji:
1. Dariusz Dobija
2. Dariusz Kanik
3. Marcin Stawinoga
4. Antoni Kufel
5. Marcin Kwiatek
Przewodniczący Komisji - Antoni Kufel
Zastępca Przewodniczącego Komisji - Marcin Stawinoga
Terminy posiedzeń:
Zajmuje się w szczególności:
Wnioski, opinie, analizy i oceny w sprawach:
- działalności placówek oświatowo-wychowawczych na terenie gminy;
- remontów i modernizacji placówek oświatowych;
- projektu zadań inwestycyjnych w oświacie;
- opiniowanie wniosków w sprawie przyznania nagród dla dyrektorów i nauczycieli;
- opiniowanie wniosków o przyznanie nagrody/stypendium w dziedzinie nauki;
- opiniowanie planów finansowych jednostek oświatowych i kulturalnych;
- inicjowanie działań w zakresie rozwoju kultury na terenie gminy;
- współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury „Promyk”, Gminną Biblioteką Publiczną oraz innymi organizatorami imprez kulturalnych w poszczególnych sołectwach;
- współpracy z animatorami i twórcami kultury na terenie gminy;
- opiniowanie wniosków o nadawania honorowego obywatelstwa gminy;
- kierunków działania w zakresie pomocy społecznej oraz opieki nad ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi oraz przeciwdziałania patologiom w społeczności lokalnej;
- ochrony mienia oraz bezpieczeństwa publicznego mieszkańców gminy;
Komisja Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Skład Komisji:
1. Adam Bysko
2. Katarzyna Seneta
3. Krzysztof Krajewski
4. Mirosław Goliszewski
5. Piotr Waleczek
6. Bożena Maślanka
Przewodniczący Komisji - Bożena Maślanka
Zastępca Przewodniczącego Komisji - Adam Bysko
Terminy posiedzeń:
Zajmuje się w szczególności:
Wnioski, opinie, analizy i oceny w sprawach:
- ochrony środowiska i inwestycji proekologicznych;
- ochrony przyrody;
- gospodarki wodno-ściekowej i inwestycji w tym zakresie;
- utrzymania porządku i czystości na terenie gminy;
- modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz bezpieczeństwa ich użytkowania;
- gospodarki zasobami naturalnymi,
- zieleni gminnej i zadrzewień;
- gospodarki terenami leśnymi i terenami zielonymi;
- rozwoju infrastruktury i zamierzeń inwestycyjnych w obrębie gminy;
Komisja Sportu, Turystyki, Zdrowia i Promocji
Skład Komisji:
1. Dariusz Dobija
2. Dariusz Kanik
3. Alina Macher
4. Krzysztof Krajewski
5. Robert Kudzia
6. Mirosław Goliszewski
Przewodniczący Komisji - Alina Macher
Zastępca Przewodniczącego Komisji - Dariusz Kanik
Terminy posiedzeń:
Zajmuje się w szczególności:
Wnioski, opinie, analizy i oceny w sprawach:
- promocji i rozwoju kultury fizycznej na terenie gminy;
- wspierania i inicjowania organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych /np.: rajdy rowerowe, rajdy nordic walking, biegi, zawody narciarskie/;
- inicjowania itworzenia terenów rekreacyjnych i wypoczynkowych na terenie gminy;
- podejmowania działań w kierunku wytyczenia ścieżek i tras rowerowych na terenie gminy;
- współpracy z Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji;
- współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy;
- wypracowania form aktywnego wypoczynku i rekreacji w okresie ferii zimowych i wakacji dla dzieci i młodzieży szkolnej;
- opiniowania wniosków o przyznanie stypendium/nagrody w dziedzinie sportu oraz wyróżnień, którym jest tytuł: Zasłużony Sportowiec Gminy Wilkowice,
- ochrony zdrowia, programówprofilaktycznych oraz współdziałania z placówkami medycznymi na terenie Gminy w zakresie poprawy opieki zdrowotnej mieszkańców;
- promocji walorów turystyczno-krajobrazowych gminy;
- współpracy z gminami partnerskimi;
- ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
Komisja Rewizyjna
Skład Komisji:
1. Małgorzata Olma
2. Marcin Stawinoga
3. Alina Macher
4. Elżbieta Lenda
5. Antoni Kufel
6. Piotr Waleczek
Przewodniczący Komisji - Elżbieta Lenda
Zastępca Przewodniczącego Komisji - Małgorzata Olma
Terminy posiedzeń:
Zajmuje się w szczególności: Realizacja zadań kontrolnych Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy, opiniowanie wykonania budżetu gminy i występowanie z wnioskiem do rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi, wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli na podstawie art. 18 a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U.2018.994 t.j. z póz. zm./ oraz Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Skład Komisji:
1. Małgorzata Olma
2. Dariusz Kanik
3. Krzysztof Krajewski
4. Piotr Waleczek
Przewodniczący Komisji - Krzysztof Krajewski
Zastępca Przewodniczącego Komisji - Piotr Waleczek
Terminy posiedzeń:
Zajmuje się w szczególności: Realizacja zadań w zakresie rozpatrywania skarg na działania wójta i gminnych jednostek organizacyjnych; wniosków oraz petycji składanych przez obywateli na podstawie art. 18 b ustawy zdnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U.2018.994 t.j. z późn. zm./ oraz Regulaminu Komisji Skarg, wniosków i petycji Rady Gminy.