
Świadczenie Dobry Start 300+
Od 1 lipca do 30 listopada 2025 r. rodzice mogą składać wnioski o wypłatę świadczenia
z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci w wysokości 300 zł.
Kto i w jaki sposób otrzyma świadczenie
Dodatek przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku:
- do 20 lat,
- do 24 lat, jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność.
Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole.
Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych, także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Jak i kiedy można złożyć wniosek
Wniosek można złożyć tylko drogą elektroniczną poprzez:
- aplikację mZUS,
- Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS
- bankowość elektroniczną,
- portal Emp@tia.
Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:
-PESEL dziecka,
-nazwę i adres szkoły oraz
-aktualny numer rachunku bankowego.
Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września.
Informacja o przyznaniu świadczenia 300+
Po przyznaniu świadczenia przez ZUS, rodzic lub opiekun otrzyma informację na swoim profilu na PUE/eZUS – także wtedy, gdy złożył wniosek przez aplikację mobilną mZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
W razie pytań lub wątpliwości, szczegółowych informacji udzielą Państwu:
- w każdej placówce ZUS, pracownicy sali obsługi klientów lub
- pracownicy Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00.
Więcej informacji na stronie internetowej ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Oddział w Bielsku-Białej