PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Geodezji, Urbanistyki i Gospodarowania Nieruchomościami
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży (do pobrania poniżej),
- decyzja właściwego Inspektoratu Sanitarnego zezwalająca na prowadzenie sprzedaży we wnioskowanym punkcie,
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych
- jeśli jest to budynek mieszkalny - zgoda właściciela budynku, zarządcy budynku lub administratora budynku na sprzedaż alkoholu,
- pełnomocnictwo w sprawach administracyjnych (w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika)
- dowód zapłacenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika)
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek można złożyć w sposób tradycyjny, tj. osobiście w Urzędzie Gminy, przez pełnomocnika lub pocztą. Wniosek można złożyć też poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą albo platformę ePUAP.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy.
OPŁATY:
- 17 zł - w przypadku gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH