KSeF od 2026 roku. Przygotuj się na obowiązkowe e-fakturowanie

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT). Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF). KSeF jest systemem informatycznym służącym do wystawiania, przesyłania, otrzymywania,               dostępu i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.

Obowiązek wystawiania faktur w KSeF nastąpi od 1 lutego 2026 r. dla przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2024 r. 200 mln zł i od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców. Wdrożenie KSeF służy cyfryzacji procesów
fakturowania, ich księgowania i przechowywania. Pozwala także unikać błędów przy ich wystawianiu.

Natomiast otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF będzie obowiązkowe już od 1 lutego 2026 r.
(poza przypadkami wyłączonymi ustawowo, gdzie faktura jest przekazana w sposób uzgodniony).

Do 31 grudnia 2026 r. będzie można jeszcze wystawiać faktury poza KSeF (papierowe lub elektroniczne), jeśli w danym miesiącu suma sprzedaży z VAT na takich fakturach nie przekroczy 10 000 zł. To ułatwienie ma pomóc w sprawnym przejściu na nowy system.

Gdzie znaleźć informacje o KSeF?

Wprowadzenie obowiązkowego fakturowania elektronicznego w Polsce to duża zmiana rodząca wiele pytań -technicznych i praktycznych. Wejdź na ksef.podatki.gov.pl, znajdź termin dogodny dla siebie i weź udział w szkoleniu - w Twoim urzędzie skarbowym lub w Internecie w ramach webinaru.